Läppärilainaamosta lainaat kannettavan kätevästi – tule kokeilemaan Aleksandriaan!

05.10.2021 - 13.29

Tietotekniikkakeskuksen uusi läppärilainaamo palvelee yliopiston tutkinto-opiskelijoita ja henkilökuntaa 24/7 Aleksandrian ensimmäisessä kerroksessa. Saat läppärilainaamon automaatista käyttöösi Lenovon kannettavan tietokoneen neljäksi tunniksi kerrallaan. Lainakoneissa on samat ohjelmistot kuin Aleksandrian pöytätietokoneissakin.

Läppärilainaamo on parhaillaan pilottivaiheessa ja sen jatko riippuu palvelun saamasta suosiosta. Tervetuloa siis lämpimästi lainaamaan läppäreitä Aleksandriaan!

Läppärilainaamon käyttö:

• Tarvitset lainaamiseen tunnistekortin – esimerkiksi tulostuskortti, HSL-kortti tai yliopiston henkilökortti sopivat mainiosti lainaamon käyttöön. Lisäksi tarvitset yliopiston käyttäjätunnuksesi ja matkapuhelimesi.
  • Voi lainata kannettavan neljäksi tunniksi kerrallaan. Lainakannettavat toimivat Aleksandrian ja Kaisa-talon langattomissa verkoissa.
  • Palauta lainaamasi kannettava takaisin läppärilainaamoon neljän tunnin sisällä.
  • Läppärilainaamon käyttöohjeet löydät myös lainaamon kosketusnäytöltä.