Genom laptoputlåningen kan du enkelt låna en bärbar dator – kom och testa i Aleksandria!

05.10.2021 - 13.30

IT-centrets nya laptoputlåning betjänar universitetets examensstuderande och personal 24/7 på Aleksandrias första våning. Från laptoputlåningens automat kan du låna en bärbar Lenovo-dator för fyra timmar i taget. Lånedatorerna har samma program som Aleksandrias skrivbordsdatorer.

Laptoputlåningen pilottestas för närvarande, och tjänstens popularitet avgör om den får en fortsättning. Så varmt välkommen att låna en bärbar dator i Aleksandria!

Användning av laptoputlåningen:

• För att låna en dator behöver du ett kort som du kan identifiera dig med – exempelvis ett utskriftskort, ett HRT-kort eller universitetets personalkort fungerar bra i utlåningen. Du behöver också ditt universitetsanvändarnamn och din mobiltelefon.
  • Du kan låna en bärbar dator för fyra timmar i taget. Lånedatorerna fungerar med Aleksandrias och Kajsahusets trådlösa nät.
  • Returnera den bärbara datorn som du lånat till laptoputlåningen inom fyra timmar.
  • En bruksanvisning för laptoputlåningen finns också på utlåningens pekskärm.