25.10.2021 - 16.24
Yliopiston monivaiheisen tunnistautumisen puhelintunnistautumisessa on todettu ongelmia Microsoftin vikatilanteesta johtuen. Microsoft ei vielä maanantaina 25.10.2021 ole saanut vikatilannetta selvitettyä. Microsoft jatkaa parhaillaan selvitystyötä yhteistyössä Helsingin yliopiston tietotekniikkakeskuksen kanssa.
- Olemme väliaikaisesti keskeyttäneet monivaiheisen tunnistautumisen sen piirissä jo olevilta tiedekunnilta ja yksiköiltä (yliopistopalvelut, henkilöstöpalvelut, yliopiston kirjasto, Kansalliskirjasto, MLTDK, FTDK ja BYTDK).
- Olemme lisäksi keskeyttäneet monivaiheisen tunnistautumisen suunnitellut käyttöönotot Luomuksessa, kielikeskuksessa ja tutkijakollegiumissa keskiviikkona 27.10.2021 ongelmien ratkaisun ajaksi. Tiedotamme uudesta käyttöönottopäivästä hyvissä ajoin Microsoftin selvitettyä vikatilanteen.
- Päivitämme tarvittaessa tiedekunta- ja yksikkökohtaisen käyttöönottoaikataulun ja tiedotamme mahdollisista uusista aikatauluista yliopistolaisille, kun Microsoft on saanut vikatilanteen ratkaistua.
Pahoittelemme syvästi Microsoftin vikatilanteesta yliopistolaisille aiheutunutta vaivaa ja kiitämme lämpimästi kärsivällisyydestä.