Monivaiheinen tunnistautuminen ja sen käyttöönotto väliaikaisesti keskeytetty Microsoftin palvelun vikatilanteesta johtuen

25.10.2021 - 16.24

Yliopiston monivaiheisen tunnistautumisen puhelintunnistautumisessa on todettu ongelmia Microsoftin vikatilanteesta johtuen. Microsoft ei vielä maanantaina 25.10.2021 ole saanut vikatilannetta selvitettyä. Microsoft jatkaa parhaillaan selvitystyötä yhteistyössä Helsingin yliopiston tietotekniikkakeskuksen kanssa.

• Olemme väliaikaisesti keskeyttäneet monivaiheisen tunnistautumisen sen piirissä jo olevilta tiedekunnilta ja yksiköiltä (yliopistopalvelut, henkilöstöpalvelut, yliopiston kirjasto, Kansalliskirjasto, MLTDK, FTDK ja BYTDK).

• Olemme lisäksi keskeyttäneet monivaiheisen tunnistautumisen suunnitellut käyttöönotot Luomuksessa, kielikeskuksessa ja tutkijakollegiumissa keskiviikkona 27.10.2021 ongelmien ratkaisun ajaksi. Tiedotamme uudesta käyttöönottopäivästä hyvissä ajoin Microsoftin selvitettyä vikatilanteen.

• Päivitämme tarvittaessa tiedekunta- ja yksikkökohtaisen käyttöönottoaikataulun ja tiedotamme mahdollisista uusista aikatauluista yliopistolaisille, kun Microsoft on saanut vikatilanteen ratkaistua.

Pahoittelemme syvästi Microsoftin vikatilanteesta yliopistolaisille aiheutunutta vaivaa ja kiitämme lämpimästi kärsivällisyydestä.