28.10.2021 - 09.37
Yliopiston monivaiheisen tunnistautumisen puhelintunnistautumisessa todettiin ongelmia 22.10.2021 alkaen Microsoftin vikatilanteesta johtuen. Tietotekniikkakeskus keskeytti monivaiheisen tunnistautumisen ja sen käyttöönoton yliopistolla vikatilanteen selvityksen ajaksi, ks. aiempi tiedote. Microsoft ei saanut ongelmaa ratkaistua torstaihin 28.10.2021 mennessä.
- Vikatilanteen jatkumisen vuoksi aiemmin keskiviikolle 20.10.2021 suunniteltu käyttöönotto MLTDK:ssa, FTDK:ssa ja BYTDK:ssa siirtyy myöhempään ajankohtaan. Tiedotamme uudesta ajankohdasta hyvissä ajoin yliopistolaisille heti, kun Microsoft on saanut vikatilanteen ratkaistua.
- Vikatilanteen jatkumisesta huolimatta voit helpottaa tulevaa monivaiheisen tunnistautumisen käyttöönottoa määrittämällä tunnistautumistapasi hyvissä ajoin etukäteen IT-Helpdesk- ohjeiden mukaisesti. Huomioi, että käyttöönottopäivänä IT-Helpdeskissä saattaa olla ruuhkaa, ja pääsysi yliopiston Office 365 -palveluihin voi viivästyä.
Pahoittelemme Microsoftin vikatilanteesta yliopistolaisille aiheutunutta vaivaa ja kiitämme lämpimästi kärsivällisyydestä. IT-Helpdeskin ohjeista saat apua monivaiheisen tunnistautumisen käyttöönottoon ja käyttöön. Katso myös monivaiheisen tunnistautumisen usein kysytyt kysymykset.