Monivaiheisen tunnistautumisen käyttöönotto väliaikaisesti keskeytetty Microsoftin palvelun vikatilanteesta johtuen

20.10.2021 - 16.41

Monivaiheisessa tunnistautumisessa on todettu ongelmia puhelintunnistautumisen osalta osalla yliopiston käyttäjistä. Olemme väliaikaisesti keskeyttäneet monivaiheisen tunnistautumisen käyttöönoton MLTDK:ssa, FTDK:ssa ja BYTDK:ssa ongelmien ratkaisun ajaksi 22.10.2021 klo 16.00 alkaen.

Ongelmat johtuvat Microsoftin palvelun vikatilanteesta. Microsoft ratkoo parhaillaan ongelmaa yhteistyössä Helsingin yliopiston tietotekniikkakeskuksen kanssa.

 

  • Muut tunnistautumismenetelmät toimivat normaalisti. Suosittelemme Microsoft Authenticator -sovellusta tunnistautumistapana. Katso IT-Helpdesk ohjeet: https://helpdesk.it.helsinki.fi/help/20008
  • Jos puhelimesi ei tue Microsoft Authenticator -sovellusta, löydät vaihtoehtoisia tunnistautumismenetelmiä IT-Helpdeskin MFA – usein kysytyt kysymykset -sivulta (Tarkka ohje -> Tunnistusmenetelmät): https://helpdesk.it.helsinki.fi/help/20003

 

Pahoittelemme tästä aiheutunutta vaivaa ja kiitämme yliopistolaisia kärsivällisyydestä!

Takaisin ylös