Osallistu energiansäästötalkoisiin – sammuta yliopiston työtietokoneesi ja näyttösi työpäivän päätteeksi

03.11.2022 - 12.42
Ingress

Käytön jälkeen päälle jätetyt tietokoneet ja laitteet kuluttavat yliopistolla merkittävästi sähköä vuosittain. Erityisesti työpöytäkoneet kuluttavat paljon virtaa, jos virta jätetään päälle, kun koneet eivät ole käytössä.

Osallistu energiansäästötalkoisiin, ja sammuta virrat työpöytäkoneestasi, näytöstä tai muusta laitteesta kokonaan silloin, kun laitetta ei käytetä.

Kiitos, että osallistut kanssamme energiansäästötalkoisiin!

Huom: Tietoturvan kannalta on tärkeää, että yliopiston tietokoneet yhdistetään ainakin kerran viikossa yliopiston verkkoon muutamaksi tunniksi joko lanka- tai VPN-yhteydellä. Näin laitteet saavat tärkeät keskitetysti jaettavat päivitykset. Muistathan siis säännöllisesti yhdistää yliopiston verkkoon myös harvemmin käytössä olevat yliopiston tietokoneesi.

Lue IT-Helpdesk-ohjeet VPN-yhteyksien muodostamiseen yliopistolla.