21.04.2021 - 12.22
Päivitetty
Ingress
Helsingin yliopistossa käytössä olevassa Pulse Secure VPN-ohjelmassa havaittiin kriittinen haavoittuvuus, jonka vuoksi palvelu ajettiin alas 21.4. klo 14.
Pahoittelemme tilanteesta yliopistolaisille aiheutuvaa vaivaa. Lisätietoja Kyberturvallisuuskeskuksen tiedotteesta.
Tiedotimme aiemmin Pulse Securen poistuvan käytöstä toukokuussa.
Ota Pulse Securen tilalle korvaava ohjelma Open VPN:
Lue OpenVPN-ohjeet yliopiston Windows 10 -työtietokoneille
- Lue OpenVPN-ohjeet Windows 10 -kotikoneille
- Lue OpenVPN-ohjeet yliopiston Mac-tietokoneille (OpenVPN-yhteys muodostetaan Tunnelblick-ohjelmalla)
- Lue OpenVPN-ohjeet iOS-laitteille
- Lue OpenVPN-ohjeet Android-laitteille
Tukea OpenVPN-yhteyden muodostamiseen ja käyttöön saat IT-Helpdeskistä:
- Puhelimitse (ark. 9–15): 02941 55 555
- Chat (ark. 9–15): helpdesk.it.helsinki.fi
- Sähköpostitse: helpdesk@helsinki.fi