Tekoäly tutuksi arjen AI-ohjeilla – Microsoft Copilot yliopistolaisten käyttöön

27.05.2024 - 11.18

Askarruttaako tekoäly ja sen käyttö? Yliopistolaisilla on 1.5.2024 alkaen ollut käytössään OpenAI:n GPT4-kielimalliin perustuva Microsoft Copilot with Commercial Data Protection -lisenssi, jonka myötä yliopiston henkilöstö ja opiskelijat voivat käyttää Copilot-tekoälyapuria työnsä ja opiskelunsa tukena. Samaan kielimalliin perustuva CurreChat-tekoälypalvelu on ollut yliopiston henkilöstön käytössä jo pidemmän aikaa.

Copilotilla voit luoda ja käsitellä tekstiä sekä tuottaa kuvia generatiivisen tekoälyn avulla. Ota Copilot käyttöösi kirjautumalla palveluun yliopiston tunnuksillasi osoitteessa https://copilot.microsoft.com!

Huom! Copilot with Commercial Data Protection -palveluun syötettyjä tietoja ei tallenneta mihinkään tai näytetä muille kuin käyttäjälle itselleen. Syötteitä ja vastauksia saatetaan kuitenkin käsitellä myös EU-alueen ulkopuolella. Palveluun ei siksi missään nimessä saa syöttää henkilötietoa tai mitään sellaista tietoa, joka ei voisi olla julkista!

Ota tekoäly haltuun AI-ohjeilla!

Helpottaaksemme tekoälyn käyttöä yliopistolaisten päivittäisessä työskentelyssä ja opiskelussa sekä vastataksemme tekoälyyn liittyviin kysymyksiin olemme julkaisseet arjen AI-ohjeet IT-Helpdesk-ohjesivustollamme. Ohjeiden avulla otat tekoälyn haltuun ja saat vastauksia mm. kysymyksiin siitä, miten tekoälyä voi hyödyntää erilaisissa tehtävissä ja millaisiin käyttötarkoituksiin sitä voi yliopistolla käyttää.

Kannustamme kaikkia yliopistolaisia tutustumaan tekoälyn käyttöön töissä ja opiskelussa!