Unitube-lataamon uusi versio julkaistaan 31.1.2020 – Unitubessa käyttökatko tammikuun lopussa

19.12.2019 - 16.02
Päivitetty

Kuten aiemmin kerroimme, tietotekniikkakeskus uudistaa yliopistolaisten Unitube-videopalvelua. Teknisten haasteiden vuoksi Unitube-lataamon julkaisuajankohta siirtyi tammikuun loppuun 2020.

Vuoden 2019 aikana olemme rakentaneet uutta, entistä parempaa Unitube-käyttöliittymää videoiden lataamiseen ja hallintaan. Tämän lisäksi olemme valmistelleet videoiden taltiointiin ja jakamiseen käytettävien taustajärjestelmien laajamittaista päivitystä.

Aloitamme videoiden siirron vanhasta Unitube-lataamosta uuteen nyt. Kopiointityö etenee uusimmista videoista kohti vanhempaa. Työ kestää arviolta helmikuun alkuun, joten vanhimmat videot eivät vielä julkaisuhetkellä ole välttämättä siirtyneet uuteen lataamoon. Kerromme siirron tilanteesta uudistuneen Unitube-lataamon julkaisun yhteydessä.

Vanha lataamo palvelee toistaiseksi – muokkaa videoita vasta uudistuneessa lataamossa!

• Nykyinen Unitube-lataamo palvelee yliopistolaisia emerita-Flammassa uuden lataamon julkaisuun asti.
  • Voit ladata siirron aikana uusia videoita vanhaan lataamoon, mutta ne siirtyvät uuteen palveluun vasta viimeisinä. Jos muokkaat olemassa olevien tallenteiden tai sarjojen nimiä tai kuvauksia, muutokset eivät välttämättä siirry uuteen lataamoon.
  • Unitube toimii entiseen tapaan tammikuun 2020 viimeiselle viikolle asti. Juuri ennen uuden Unitube-lataamon käyttöönottoa koko Unitube-palvelussa on kuitenkin tiedossa tammikuun viimeisellä viikolla useamman päivän mittainen käyttökatko, jolloin videoita ei voi katsella eikä tallentaa. Käyttökatkon ajankohdasta ja kestosta tiedotetaan tarkemmin tammikuun alkupuolella.

Vanhat Moodle-videot toimivat myös jatkossa

• Toisin kuin aiemmin kerroimme, sinun ei tarvitse tehdä mitään, jos hallinnoit Moodle-kursseille rajattuja Unitube-videoita. Testauksen perusteella näyttää siltä, että kaikki Moodle-linkitykset toimivat uuden Unitube-lataamon julkaisun jälkeen ilman käsityötä kuten ennenkin.

Pahoittelemme muutoksesta aiheutuvaa haittaa! Jos sinulla on kysyttävää uudistuksesta, voit lähettää sähköpostia osoitteeseen unitube-lataamo@helsinki.fi.

Pysy ajan tasalla yliopiston IT-asioissa seuraamalla meitä Twitterissä @IT_HelsinkiUni