Uusi HelsinkiUni-verkko asteittain käyttöön yliopiston Windows-koneilla vuoden 2022 loppupuolella

09.09.2022 - 12.38

Tietotekniikkakeskus tuo uuden langattoman HelsinkiUni-verkon asteittain käyttöön yliopiston keskitetyssä ylläpidossa oleville Windows-kannettaville vuoden 2022 loppupuolella. Käyttöönoton jälkeen Windows-koneesi yhdistyy varmenteen avulla automaattisesti tietoturvalliseen HelsinkiUni-verkkoon kampuksilla työskennellessäsi. Uuden langattoman verkon avulla pääset käyttämään yliopiston palveluita eduroam-verkon tavoin.

Kokeilemme HelsinkiUni-verkkoa ensin tietotekniikkakeskuksessa 16.9.2022 alkaen. Kokeilujakson jälkeen laajennamme verkon käyttöä asteittain yliopiston Windows-kannettaville. Tiedotamme laajemmasta käyttöönotosta ja aikataulusta erikseen myöhemmin.

Huom: HelsinkiUni-verkon kokeilujakson aikana 16.9.2022 alkaen verkko saattaa näkyä koneesi wifi-luettelossa muiden langattomien verkkojen ohella kampuksilla työskennellessäsi. Koneesi ei kuitenkaan yhdisty HelsinkiUni-verkkoon ennen varsinaista käyttöönottoa.