Uusi Unitube-lataamo julkaistaan 31.1. – koko Unitubessa katko julkaisuviikolla

20.01.2020 - 14.17
Päivitetty
Ingress

Uusi Unitube-lataamo julkaistaan 31.1.2020. Uudessa lataamossa on monia kaivattuja parannuksia, minkä lisäksi päivitämme palvelun taustajärjestelmiä vastaamaan paremmin yliopistolaisten tarpeita.

Vanhojen videoiden siirrossa viive

Videoiden siirto vanhasta järjestelmästä uuteen kestää odotettua pidempään, minkä vuoksi joidenkin käyttäjien vanhaan lataamoon tallennetut videot eivät näy Unitube-lataamossa heti julkaisupäivänä. Tällaiset siirto-operaatiota odottavat tallenteet eivät näy julkisessa Unitube-katsomossa eivätkä Moodlessa. Kaikki vanhat videot siirtyvät kuitenkin automaattisesti uuteen lataamoon hieman myöhemmin.

• Jos tiedät tarvitsevasi yksittäisiä aiemmin Unitubeen lataamiasi videoita katkon aikana ja heti sen jälkeen, voit ladata omia tiedostojasi koneellesi vanhasta emerita-Flamman lataamosta 28.1. asti (linkki poistettu).
  • Voit julkaista nämä videot käyttökatkon aikana väliaikaisesti esimerkiksi Vimeossa.
  • Jos vanhat videosi eivät näy vielä uudessa Unitube-lataamossa julkaisupäivänä 31.1., voit varmistaa niiden nopean näkyvyyden julkaisemalla tiedostot siellä käsin.

Koko Unitubessa käyttökatko 29.–30.1.2020

Uudistuksesta seuraa laaja, koko Unitube-palvelun kattava käyttökatko tammikuun viimeisellä viikolla juuri ennen julkaisua. Käyttökatko kestää koko keskiviikon ja torstain 29.–30.1.2020.

Käyttökatkon aikana:

• Unitube-lataamo on pois käytöstä. Jos tiedät, että tarvitset videoita tuona aikana, katso ohje yllä
  • Unituben katsomossa julkaistut videot eivät ole katsottavissa
  • Moodle-linkitetyt Unitube-videot eivät ole katsottavissa
  • Unitube-tallennus luentosaleissa ja studioissa on pois käytöstä
    • Tällä aikavälillä voit tehdä luentosaleissa paikallisia tallenteita Zoomin avulla
    • Voit käyttää studioita ilman Unitube-tallennusta
  • Tiedekulman suoriin lähetyksiin Unitube-katko ei vaikuta!

Pahoittelemme uudistuksen aiheuttamaa haittaa. Jos sinulla on kysyttävää uudistuksesta, ota yhteyttä osoitteeseen unitube-lataamo@helsinki.fi.

Pysy ajan tasalla yliopiston IT-asioissa seuraamalla meitä Twitterissä @IT_HelsinkiUni !