Uusi VPN-yhteysvaihtoehto AoVPN asteittain tarjolle yliopiston Windows 10 -kannettaville

06.05.2021 - 13.57
Päivitetty

Tietotekniikkakeskus tuo yliopiston Windows 10 -kannettaville tarjolle uuden Always on VPN (AoVPN) -yhteysvaihtoehdon asteittain vuoden 2021 aikana. AoVPN sisältää kaksi automaattisesti käynnistyvää VPN-tunnelia, laite- ja käyttäjätunnelin. Näistä AoVPN-laitetunneli tuli ensimmäisenä käyttöön 3.5.2021 alkaen yliopiston uusille, käyttöön otettaville Windows 10 -kannettaville.

• Nyt yliopiston uusilla Windows 10 -kannettavilla käyttöön otetulla AoVPN-laitetunnelilla tarkoitetaan ennen kaikkea koneen ylläpitoon ja kirjautumisen helpottamiseen tarkoitettua VPN-yhteyttä. Sen myötä mm. kotihakemisto ja roaming-profiili ovat automaattisesti käytettävissäsi. Yhteys muodostuu automaattisesti jo ennen koneelle kirjautumista.
  • Myöhemmin vuoden 2021 aikana kaikille yliopiston Windows 10 -kannettaville käyttöön tulevalla AoVPN-käyttäjätunnelilla tarkoitetaan automaattisesti kirjautumisen jälkeen muodostettavaa VPN-yhteyttä, jonka kautta yliopiston verkkopalvelut ovat käytettävissäsi muiden VPN-ratkaisujen, kuten OpenVPN, tavoin.

Tiedotamme AoVPN-palvelun laajemmasta käyttöönotosta erikseen.