Windows- ja Office -tietoturvapäivitysten asennus helpottuu kesällä 2020

03.06.2020 - 14.20
Päivitetty

Tietotekniikkakeskus korvaa Windows- ja Office-tietoturvapäivitysten asennuspalvelun yliopiston Windows-tietokoneilla asteittain uudella järjestelmällä kesällä 2020. Uuden järjestelmän ansiosta päivitykset sujuvat entistä helpommin yliopiston keskitetysti hallinnoiduilla Windows-tietokoneilla.

• Uusi Windows- ja Office-tietoturvapäivitysten asennusjärjestelmä asentuu koneellesi automaattisesti, eikä vaadi sinulta toimenpiteitä. Asennus tapahtuu taustalla, etkä saa siitä ilmoitusta.
  • Näet jatkossa yliopiston Windows 10 -koneellasi ilmoituksen päivityksistä tehtäväpalkin päällä oikeassa alareunassa.
  • Voit asentaa tietoturvapäivitykset ja käynnistää koneen uudelleen sinulle sopivana ajankohtana. Päivitykset asentuvat tietokoneellesi automaattisesti, jos et tee niitä itse. Järjestelmä muistuttaa uudelleenkäynnistystarpeesta erikseen ilmoituksella.
  • Huomioi, että tietokone on päivitysten yhteydessä pakko käynnistää uudelleen 24 tunnin määräaikaan mennessä. Ajoita siis uudelleenkäynnistys sinulle sopivaan aikaan ja varmista, etteivät esimerkiksi työhösi liittyvät ajot keskeydy uudelleenkäynnistyksen vuoksi!

Pysy ajan tasalla yliopiston IT-asioissa seuraamalla meitä Twitterissä @IT_HelsinkiUni!