Yliopiston Microsoft 365 -lisenssitasoihin muutoksia 15.3.2022 alkaen

07.03.2022 - 13.49

Yliopiston Microsoft 365 -lisenssitasot uudistuvat tiistaista 15.3.2022 alkaen. Uudistusten myötä parannamme muun muassa yliopiston tietoturvaa ja taustajärjestelmiä. Uudistuksista seuraa myös joitain parannuksia henkilöstön Microsoft 365 -palveluihin. Muutokset eivät edellytä sinulta toimenpiteitä.

Yliopiston opiskelijoiden Microsoft 365 -palveluiden käyttöön ei tule muutoksia. Yliopiston henkilöstön käyttöön tuleva A5 Education -lisenssi tuo seuraavat parannukset Microsoft 365 -palveluihin:

• Mahdollisuus käyttää Power BI -ohjelmistoa.
  • Mahdollisuus osallistua Teams-kokouksiin puhelimitse.

Katso tarkemmat tiedot lisenssitasoista, oletuskäyttäjäryhmistä ja maksullisesta lisenssitasojen korotuksesta yliopiston Microsoft 365 -lisenssien Flamma-sivulta.

Microsoft 365 -lisenssitasojen muutokset 15.3.2022 alkaen:

• Yliopiston henkilöstö siirtyy Microsoft 365 Education A3e -tasolta Microsoft 365 Education A5 -tasolle.
  • Yliopiston perustutkinto- ja jatko-opiskelijat siirtyvät Office 365 Education A3 Student Use Benefit -tasolta Microsoft 365 Education A5 Student Use Benefit -tasolle.
  • A1-tasolta A3e-tasolle aiemmin korotetut lisenssit siirtyvät automaattisesti A5 Education -tasolle. Huom: lisenssien korottaminen on maksullista.
  • A1-tasolle otetaan käyttöön mahdollisuus monivaiheiseen tunnistautumiseen (MFA). Tiedotamme monivaiheisen tunnistautumisen laajemmasta käyttöönotosta erikseen. A1-taso on käytössä esimerkiksi Avoimen yliopiston opiskelijoilla ja vierailevilla tutkijoilla.
  • Katso lisenssitasojen erot Microsoft 365 -lisenssitasotaulukosta.

Jos sinulla on kysyttävää Microsoft 365 -lisensseistä, ota tarvittaessa yhteys IT-Helpdeskiin: