Yliopiston Windows-käyttäjä – ohita Turn On Windows Backup -ilmoitukset

06.10.2023 - 11.14

Windowsia käyttävät yliopistolaiset ovat vuoden 2023 alkusyksystä lähtien saaneet Microsoftin ”Turn On Windows Backup” -varmuuskopiointi-ilmoituksia yliopiston keskitetysti hallinnoiduilla tietokoneillaan. Windows Backup-palvelu ei kuitenkaan toimi yliopiston työkoneilla, koska kyseinen Microsoftin mainostama palvelu on tarkoitettu henkilökohtaiseen käyttöön kotikoneilla (henk. koht. OneDrive).

Ohita ilmoitus valitsemalla ilmoitusikkunasta No thanks. Voit myös halutessasi estää kaikki OneDrive-ilmoitukset valitsemalla ilmoitusikkunan oikean ylänurkan kolmen pisteen takaa Turn off Notifications for OneDrive. Näin Windows ei muistuta sinua tarpeettomasti uudelleen Windows Backup -palvelusta. Huomioi kuitenkin, että tällöin et saa muitakaan OneDrive-ilmoituksia.

Jos tarvitset apua, olethan yhteydessä IT-Helpdeskiin: