Yliopiston Zoom-palvelun pilvitallennuksessa on vikatilanne, jonka selvittämisen ajaksi pilvitallennustoiminto poistetaan väliaikaisesti käytöstä ongelman ratkaisemisen ajaksi palveluntarjoaja Nordunetin suosituksesta. Zoom-pilvitallennuksen palvelukatko alkaa 5.9.2024 klo 16 – palvelukatko jatkuu ongelmanratkonnan ajan. Valitettavasti palveluntarjoajallamme ei vielä ole tarkkaa arviota vikatilanteen päättymisen ajankohdasta. Nordunet selvittää vikatilannetta parhaillaan Zoomin kanssa.
Zoom-pilvitallennuksen vikatilanne havaittiin alun perin elokuun lopussa. Tiedotamme pilvitallennustoiminnon katkon päättymisestä yliopistolaisille heti saatuamme Nordunetiltä tiedon vian korjauksesta.
Vikatilanteen aikana voi käyttää Zoomin paikallista tallennusta tai Teamsia tallenteiden tekemiseen
- Katso IT-Helpdesk-ohjeet paikalliseen tallennukseen Zoomissa
- Huom: pidäthän tietokoneesi päällä, kunnes paikallisesti tallennetun tallenteen konvertointi on valmis.
- Katso Microsoftin ohjeet kokousten tallentamiseen Teamsissa
Jos tarvitset tukea, olethan yhteydessä IT-Helpdeskiin:
- Chat (ark. 9–15, chatbot 24/7): helsinki.fi/helpdesk
- Puh: 029 41 55555 (ark. 9–15, pvm/mvm)
- E-mail: helpdesk@helsinki.fi
Syvät pahoittelumme vikatilanteen aiheuttamasta vaivasta!