Kotihakemisto (z-asema) yliopiston Windows-koneilla

Yliopiston käyttäjillä on verkkolevyllä tiedostojen tallentamiseen oma kotihakemisto. Sinne on varattu 100 gigatavua levytilaa. Se on henkilökohtainen eli muut käyttäjät eivät pääse käsiksi sen sisältöön.

Tämä ohje on tarkoitettu yliopiston koneille. Kotikoneille tarkoitetut ohjeet löytyvät omasta ohjeestaan.

Tarvitset VPN-yhteyden, jotta saat kotihakemiston näkymään yliopiston verkon ulkopuolella, esimerkiksi kotona.
Lue lisää VPN-yhteydestä ja muista VPN-yhteyttä vaativista palveluista etätyöohjeesta.

Windows 10-koneella kotihakemistoon

Napsauta File Explorer -kuvaketta alapalkissa:

ja saat auki Quick access -kansion. Napsauta This PC -kuvaketta ikkunan vasemman reunan tiedostohakemistossa.

Vaihtoehtoisesti voit napsauttaa näppäimistöltä Windows-näppäin + E.

Kotihakemisto näkyy Devices and drives -ryhmässä  Z-verkkolevynä.

Anna palautetta

Helsingin yliopiston IT-Helpdeskin ohjesivusto auttaa sinua työhösi liittyvissä IT-aiheisissa kysymyksissä. Kerro meille, miten voisimme parantaa ohjeitamme. Arvostamme suuresti palautettasi!

Kuinka parantaisit ohjeistusta?