Yliopistolla on käytössä kaksi virallisesti tuettua verkkoselainta, Mozilla Firefox (FF) ja Google Chrome. Suurin osa yliopiston verkkopalveluista on käytettävissä myös muilla yleisimmillä selaimilla (Edge, Safari yms), mutta niille ei ole tarjolla virallista tukea yliopiston puolesta.
Kaikilla yliopiston omistamilla ja ylläpitämillä työasemilla on asennettuina molemmat tuetut selaimet. Useimmilta kotikoneilta löytyy ainakin toinen näistä.
Pikaohje
Ohjeita yleisimpiin ongelmatilanteisiin ja niiden ratkaisuihin
- Kotisivun vaihtaminen
- Pikakuvakkeen tekeminen työpöydälle
- Verkkosivun pakotettu uudelleenlataus
- Selaimen välimuistin tyhjennys
- Kirjanmerkkien talteenotto ja siirtäminen
Lisätietoa nettiselaimista ja internetin käytöstä
Tarkka ohje
Video-ohje
Anna palautetta
Helsingin yliopiston IT-Helpdeskin ohjesivusto auttaa sinua työhösi liittyvissä IT-aiheisissa kysymyksissä. Kerro meille, miten voisimme parantaa ohjeitamme. Arvostamme suuresti palautettasi!
Kuinka parantaisit ohjeistusta?