Helpdeskin yhteystiedot

Käyttölupa-asioita voit hoitaa myös puhelimitse, tunnistautumalla ennakkoon ID-point -palvelun avulla. ID-point -palvelupisteen löydät useimpien kampuskirjastojen yhteydestä.

 

Yhteydenottotavat

  1. Normaalitilanteessa ota yhteyttä chatilla tai sähköpostilla osoitteeseen helpdesk@helsinki.fi.
    Chatilla hoidat nopeasti monet pienet asiat, mutta enemmän työtä tai selvittelyä vaativissa toimenpiteissä sinut voidaan ohjata jatkamaan asiointia toisessa palvelukanavassa. Sähköposti on hyvä kanava kiireettömien asioiden hoitamiseen.
    Huom! Jos selaimessasi on joku skriptiesto (ublock, adblock, muu vastaava) niin chat saattaa jäädä latautumatta.
  2. Kaikkein kiireellisimmissä asioissa kannattaa asioida puhelimitse. Helpdeskin tavoittaa numerosta 029 41 55 555, tai lyhytnumero 55555. Soittaminen Helpdeskin palvelunumeroon on maksullista (pvm/mpm). Soittaessa omasta liittymästä, hinta määräytyy operaattorin hinnaston mukaan. 

Lue lisää yhteydenottokanavista tästä ohjeesta

Helpdeskiin saa yhteyden myös chatin avulla. Helpdeskin Harri Botter -chatbot auttaa yliopistolaisia IT-asioissa suomeksi ympäri vuorokauden. Chatbot osaa jo nyt auttaa monissa ongelmissa ja se oppii sille esitettyjen kysymysten perusteella vastaamaan tarkemmin.
Helpdeskin palveluaikoina (9-15), jos asiakaspalvelijoita on vapaana, chatbot siirtää liian vaikeat kysymykset asiakaspalvelijalle.
Chat vaatii toimiakseen javascriptin (valmiina yliopiston koneilla).

Noudatathan yhteydenotossasi tukipyyntöohjetta, jotta voimme auttaa sinua mahdollisimman nopeasti ja tehokkaasti.

Palvelemme myös ruotsiksi ja englanniksi.

Anna palautetta

Helsingin yliopiston IT-Helpdeskin ohjesivusto auttaa sinua työhösi liittyvissä IT-aiheisissa kysymyksissä. Kerro meille, miten voisimme parantaa ohjeitamme. Arvostamme suuresti palautettasi!

Kuinka parantaisit ohjeistusta?
Takaisin ylös