Yliopiston yhteisten tietotekniikkapalveluiden tuki. Tuki palvelee puhelimitse, sähköpostilla ja chat-palvelun kautta.
Helpdesk tarjoaa yliopiston keskitettyjen tietotekniikkapalveluiden sekä keskeisten sovellusten ja tietojärjestelmien käytön tuen. Helpdesk palvelee puhelimitse, sähköpostitse ja chat palvelun kautta. Helpdeskin kautta yliopistolaiset saavat käyttöönsä myös etätuen ja lähituen palvelut niissä tapauksissa, joissa ongelmien ratkaiseminen ei ole mahdollista välittömästi. Helpdesk palvelee lisäksi yliopiston ohjelmistojen ja laitteiden hankinta-asioissa. Palvelu on käytettävissä suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.
Yliopistolaiset voivat ottaa yhteyttä Helpdeskiin puhelimitse 02 941 55 555, sähköpostitse helpdesk@helsinki.fi sekä Helpdeskin sivustolta löytyvän chat-palvelun kautta (ks. https://helpdesk.it.helsinki.fi/help/7000).
Käyttäjän vastuulla on ottaa yhteyttä ongelmatilanteessa ja antaa ongelmanselvityksessä tarvittavia tietoja.
Palvelun käyttö ei edellytä tukea tai koulutusta. Helpdesk-ohjesivusto: http://www.helsinki.fi/helpdesk/
Vaihtoehtoiset palvelut: Ohjeistus. Helpdesk-ohjesivustolta http://www.helsinki.fi/helpdesk/ löytyy ohjeita yliopiston yleisimpien sovellusten ja palveluiden käytöstä. Monet tehtävät voi hoitaa myös itse verkkotyökalujen ja lomakkeiden avulla. Lähitukiryhmien työntekijät tulevat tarvittaessa paikan päälle asiakkaan työpisteeseen.