Yliopiston yhteisten tietotekniikkapalveluiden tuki. Tuki palvelee puhelimitse, sähköpostilla ja chat-palvelun kautta.
IT-Helpdesk tarjoaa yliopiston keskitettyjen tietotekniikkapalveluiden sekä keskeisten sovellusten ja tietojärjestelmien käytön tuen. IT-Helpdesk palvelee puhelimitse, sähköpostitse ja chat palvelun kautta. IT-Helpdeskin kautta yliopistolaiset saavat käyttöönsä myös etätuen ja lähituen palvelut niissä tapauksissa, joissa ongelmien ratkaiseminen ei ole mahdollista välittömästi. IT-Helpdesk palvelee lisäksi yliopiston ohjelmistojen ja laitteiden hankinta-asioissa. Palvelu on käytettävissä suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.
Yliopistolaiset voivat ottaa yhteyttä IT-Helpdeskiin puhelimitse 02 941 55 555, sähköpostitse helpdesk@helsinki.fi sekä Helpdeskin sivustolta löytyvän chat-palvelun kautta (ks. https://helpdesk.it.helsinki.fi/help/7000).
Käyttäjän vastuulla on ottaa yhteyttä ongelmatilanteessa ja antaa ongelmanselvityksessä tarvittavia tietoja.
Palvelun käyttö ei edellytä tukea tai koulutusta. Helpdesk-ohjesivusto: http://www.helsinki.fi/helpdesk/
Vaihtoehtoiset palvelut: Ohjeistus. Helpdesk-ohjesivustolta http://www.helsinki.fi/helpdesk/ löytyy ohjeita yliopiston yleisimpien sovellusten ja palveluiden käytöstä. Monet tehtävät voi hoitaa myös itse verkkotyökalujen ja lomakkeiden avulla. Lähitukiryhmien työntekijät tulevat tarvittaessa paikan päälle asiakkaan työpisteeseen.