Stöd för universitetets gemensamma it-tjänster. It-stödet betjänar dig per telefon, e-post och chat.
IT-Helpdesk ger dig stöd i att använda de centraliserade it-tjänsterna samt de viktigaste applikationerna och informationssystemen vid universitetet. IT-Helpdesk betjänar dig per telefon, e-post och chat. Genom IT-Helpdesk får universitetets personal och studenter också tillgång till tjänsterna inom fjärrsupporten och närsupporten i de fall då problemen inte kan lösas omedelbart. IT-Helpdesk hjälper därtill i frågor som gäller anskaffningar av universitetets program och utrustning. Betjäning ges på svenska, finska och engelska.
Universitetets personal och studenter kan ta kontakt med IT-Helpdesk på numret 02 941 55 555, per e-post helpdesk@helsinki.fi och genom en chattjänst som du hittar på Helpdesks sajt (se https://helpdesk.it.helsinki.fi/sv/instruktioner/stod-och-radgivning/helpdesk/sa-har-kontaktar-du-i…).
Det är användarens ansvar att ta kontakt när det uppstår problem och att bistå med de uppgifter som behövs för att reda ut problemet.
Användningen av tjänsten kräver varken stöd eller utbildning. Helpdesks anvisningar: https://helpdesk.it.helsinki.fi/sv