Avbrott i datatrafiken på Campus Gumtäkt och universitetets distanspunkter 2.12.2020 kl. 8–9

19.11.2020 - 10.59
Uppdaterad

På Campus Gumtäkt och universitetets distanspunkter pågår avbrott i datatrafiken onsdagen 2.12.2020 kl. 8–9 på grund av förnyelse av universitetets basnätverk. På grund av uppföljande servicearbete kan det förekomma korta avbrott och tröghet både den 2 december och även efteråt.

Under avbrotten i datatrafiken i Gumtäkt onsdagen 2.12.2020, kl. 8–9:

• Fungerar varken de trådlösa eller de fasta nätverksanslutningarna vid universitetet eller det förekommer störningar i dem
  • Fungerar inte fjärranvändning av datorer i universitetets lokaler
  • Om du arbetar på Campus Gumtäkt under avbrottet kan du till exempel använda hotspot-funktionen i din telefon och Open VPN-anslutningen för att koppla upp din dator till nätet. Läs Helpdesks OpenVPN-anvisningar.
  • Om tidpunkten för avbrotten orsakar problem till exempel på grund av en pågående studie, vänligen kontakta oss: helpdesk@helsinki.fi

Följande av universitetets distanspunkter har avbrotten i datatrafiken 2.12.2020 kl. 8–9:

• Saarentaus (Pohjoinen pikatie 800)
  • Korkeakoski (Hyytiäläntie 124)
  • St. Michel (Saimaankatu 6, Lönnrotsgatan 5, Lönnrotsgatan 7)
  • Lahti (Niemenkatu 73, Neopoli)
  • Savukoski (Värriön tutkimusasema)
  • Hanko (Tvärminnen eläintieteellinen asema)