Avbrott i datatrafiken på Campus Gumtäkt och universitetets distanspunkter 7.7.2020 kl. 8–13

29.06.2020 - 14.11
Uppdaterad

På Campus Gumtäkt och universitetets distanspunkter pågår avbrott i datatrafiken tisdagen 7.7.2020 kl. 8–13 på grund av förnyelse av universitetets basnätverk. På grund av uppföljande servicearbete kan det förekomma korta avbrott och tröghet både den 7 juli och även efteråt.

Under avbrotten i datatrafiken i Gumtäkt 7.7.2020, kl. 8–13

• Fungerar varken de trådlösa eller de fasta nätverksanslutningarna vid universitetet eller det förekommer störningar i dem
  • Fungerar inte fjärranvändning av datorer i universitetets lokaler
  • Om du arbetar på Campus Gumtäkt under avbrottet kan du till exempel använda hotspot-funktionen i din telefon och Open VPN-anslutningen för att koppla upp din dator till nätet. Läs Helpdesks OpenVPN-anvisningar.
  • Om tidpunkten för avbrotten orsakar problem till exempel på grund av en pågående studie, vänligen kontakta oss: helpdesk@helsinki.fi

Följande av universitetets distanspunkter flyttas från det gamla basnätverket till det nya tisdagen 7.7.2020 kl. 8–13:

• Saarentaus (Pohjoinen pikatie 800)
  • Korkeakoski (Hyytiäläntie 124)
  • St. Michel (Saimaankatu 6, Lönnrotsgatan 5, Lönnrotsgatan 7)

Håll dig uppdaterad om universitetets IT-ärenden genom att följa oss på Twitter @IT_HelsinkiUni!