Avbrott i datatrafiken på djursjukhuset och Campus Vik 8.6.2020 kl. 7.30–8.00

04.06.2020 - 12.46
Uppdaterad

På djursjukhuset och Campus Vik genomförs ett avbrott i datatrafiken 8.6.2020 kl. 7.30–8.00. På djursjukhuset är avbrottet heltäckande, inom andra delar av Campus Vik gäller det arbetsstationsnätverket. Avbrottet är en del av förnyelsen av universitetets basnätverk, genom vilken IT-centret förbättrar prestandan och funktionssäkerheten hos universitetets basnätverk under 2020.

Under avbrottet i datatrafiken på djursjukhuset och Campus Vik 8.6.2020 kl. 7.30–8.00:

• Fungerar varken de trådlösa eller de fasta nätverksanslutningarna vid universitetet eller det förekommer störningar i dem
  • Fungerar inte fjärranvändning av datorer i universitetets lokaler
  • Om tidpunkten för avbrottet orsakar problem till exempel på grund av en pågående studie, vänligen kontakta oss: helpdesk@helsinki.fi.

Vi beklagar de olägenheter som avbrottet medför och tackar alla vid universitetet för deras tålamod.

Håll dig uppdaterad om universitetets IT-ärenden genom att följa oss på Twitter @IT_HelsinkiUni!