Besökarnätverket HelsinkiUni Guest införs stegvis på universitetet från och med 15.6.2020

10.06.2020 - 09.30
Uppdaterad

IT-centret inför det nya besökarnätverket HelsinkiUni Guest stegvis på universitetet från och med 15.6.2020. Besökarnätverket kommer först att finnas tillgängligt på universitetets distansverksamhetsställen och i Mejlans. Under sommaren 2020 kommer nätverket att omfatta alla campus. HelsinkiUni Guest ersätter det gamla besökarnätverket HUPnet, som slutar fungera 31.8.2020.

• HelsinkiUni Guest är ett nätverk avsett för besökare. Universitetets studerande och personal har tillgång till det effektivare och mer datasäkra nätverket eduroam.
  • Vi informerar separat om när HUPnet slutar fungera.

Håll dig uppdaterad om universitetets IT-ärenden genom att följa oss på Twitter @IT_HelsinkiUni!