Den gamla helsinki.fi-tjänstens webbsidor avvecklas 24.2.2021

19.02.2021 - 10.14
Uppdaterad

Helsingfors universitet förnyade sin webbplats helsinki.fi för några år sedan. Webbplatsen förnyas igen stegvis fr.o.m. mars 2021. Vi kommer att avveckla de gamla servrarna för den tjänst som föregick dessa förnyelser samt de webbsidor som ligger där 24.2.2021. Avvecklingen av de gamla sidorna är nödvändig på grund av nättrafikens ruttförändringar, föråldrad teknik, bristfällig datasäkerhet och administrationskostnader.

Vi meddelade om avvecklingen av de gamla sidorna först 2019 samt under 2020 per e-post till webbsidornas ägare.

• Om webbsidorna fortfarande behövs, bör de ingå i någon annan tjänst, såsom universitetets bloggtjänst, blogs.helsinki.fi, eller någon annan lämplig publikationsplattform. I så fall bör ägaren till webbsidorna sannolikt skapa om sidorna för att anpassa dem till den nya plattformen. Vid behov kontakta helpdesk@helsinki.fi snabbt så försöker vi hitta den bästa platsen för dina webbsidor.
  • Om webbsidorna inte längre behövs, informera oss snabbt genom att skicka e-post till webmaster@helsinki.fi. I så fall tar vi bort dem från servern. Berätta också om du behöver kopior på informationen på webbsidorna.
  • Om webbsidorna redan har flyttats, men du vill göra en omdirigering till de nya sidorna från den gamla adressen, kontakta webmaster@helsinki.fi.
  • Frågor som berör detta ärende kan skickas till helpdesk@helsinki.fi