Störningar i nätförbindelserna i Vik och universitetets nättjänster 21.9.2022 klo 7–8

14.09.2022 - 11.11
Ingress

På grund av underhållsarbeten i stomnätet förekommer kortvariga störningar i nätförbindelserna i Vik onsdag 21.9.2022 kl. 7–8. På grund av arbetet kan störningar förekomma även i universitetets nättjänster (bl.a. Flamma, helsinki.fi och Office 365) och vid autentisering.

Om tidpunkten för underhållsarbetet är olämplig exempelvis på grund av pågående forskning, ta kontakt i god tid: helpdesk@helsinki.fi.

Onsdag 21.9.2022 kl. 7–8:

• Det förekommer kortvariga störningar i de trådlösa och fasta nätförbindelserna på Campus Vik.
  • Störningar kan förekomma i nättjänsterna (bl.a. Flamma, helsinki.fi, Office 365, Zoom) och i autentiseringar.

Vi beklagar de olägenheter som underhållsarbetet orsakar universitetsfolket. Genom att hålla universitetets system uppdaterade upprätthåller vi bland annat universitetets datasäkerhet.