Störningar i nätförbindelserna och -tjänsterna i Gumtäkt och på distanspunkterna 14.9.2022 kl. 7–8

07.09.2022 - 09.01

Det kommer att uppstå kortvariga störningar i nätförbindelserna i Gumtäkt och på universitetets distanspunkter på grund av underhållsarbeten i stomnätet 14.9.2022 kl. 7–8. På grund av arbetet kan störningar förekomma även i universitetets nättjänster (bl.a. Flamma, helsinki.fi och Office 365) och vid autentisering.

Om tidpunkten för underhållsarbetet är olämplig exempelvis på grund av pågående forskning, ta kontakt i god tid: helpdesk@helsinki.fi.

Onsdag 14.9.2022 kl. 7–8:

• Det förekommer kortvariga störningar i de trådlösa och fasta nätförbindelserna på Campus Gumtäkt.
  • Det förekommer kortvariga störningar i de trådlösa och fasta nätförbindelserna på följande av universitetets distanspunkter:
    • Bio- och miljövetenskapliga fakultetens enhet i Lahtis (Niemenkatu 73)
    • Korkeakoski (Hyytiäläntie 124)
    • Lammi biologiska station (Pääjärventie 320)
    • Ruralia-institutet (Seinäjoki: Kampusranta 9)
    • Ruralia-institutet (S:t Michel: Lönnrotinkatu 7)
    • Nationalbiblioteket (S:t Michel: Saimaankatu 6)
    • Saarentaus (Pohjoinen pikatie 800)
    • Tvärminne zoologiska station (Hangö)
    • Forskningsstationen i Värriö (Savukoski)
  • Störningar kan förekomma i nättjänsterna (bl.a. Flamma, helsinki.fi, Office 365, Zoom) och i autentiseringar.

Vi beklagar de olägenheter som underhållsarbetet orsakar universitetsfolket. Genom att hålla universitetets system uppdaterade upprätthåller vi bland annat universitetets datasäkerhet.