Välkommen till webbseminarium Fråga om datasäkerhet 28.10.2021!

08.10.2021 - 10.20

I höst ordnar Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata den nationella Digitala säkerhetsveckan 25–29.10.2021. Digitala säkerhetsveckan, som nu ordnas för andra gången, utmanar organisationer och deras anställda att använda en arbetstimme under veckan för att främja den digitala säkerheten.

Helsingfors universitet är en av de organisationer som deltar i utmaningen.
Vi inbjuder universitetsfolket till webbseminariet Fråga om datasäkerhet den 28 oktober kl. 10–11. På webbseminariet får du höra om det senaste inom datasäkerhet på universitetet och kan ställa frågor om datasäkerhet som du funderar på.

Helsingfors universitets datasäkerhetschef Kenneth Kahri är expert på webbseminariet. IT-centret vid Helsingfors universitet ordnar evenemanget, som leds av it-expert Hanne Kesänen från IT-centrets kommunikation.

Programmet för webbseminariet Fråga om datasäkerhet 28.10:

10:00–10:20 Aktuellt om datasäkerheten på universitetet, datasäkerhetschef Kenneth Kahri

10:20–11:00 Vi svarar på dina frågor om datasäkerheten på universitetet – ställ dina frågor på förhand när du anmäler dig eller i chatten på evenemanget!

• Anmäl dig till webbseminariet och ställ dina frågor med detta formulär!
  • Webbseminariet ordnas på Zoom (med Large Meeting-licens). Det finns plats för 500 deltagare på evenemanget.
  • Evenemangets språk är finska, men frågor kan också ställas på engelska och svenska.
  • Översikten över aktuella frågor på evenemanget spelas in. Frågedelen spelas inte in, men de frågor som ställs och svar på dem sammanställs och ges ut som FAQ-innehåll på svenska, finska och engelska på sidan för datasäkerhet i Flamma.

Välkommen med!

Bekanta dig också med dessa innehåll om datasäkerheten på universitetet: