HUPnet korvataan asteittain uudella vierailijaverkolla

19.12.2018 - 14.08
Päivitetty

Osana langattomien vierailijaverkkojen uudistusta HUPnet-verkko korvataan asteittain uudella vierailijaverkolla vuoden 2019 aikana. Aiemmasta tiedosta poiketen HUPnetin käytön rajoitus lykkääntyy 1.2.2019 asti, jonka jälkeen HUPnetiin voi kirjautua ainoastaan HUPnet-tunnuksilla.

Tietotekniikkakeskus teki marraskuussa HUPnet-käyttäjäkyselyn. Vastausten perusteella kiinnitämme vierailijaverkkojen uudistuksessa erityistä huomiota tietoturvallisemman eduroam-verkon kuuluvuuteen ja toimintavarmuuteen. Tiedotamme uudistuksesta yliopistolaisille sen edetessä.

Suosittelemme eduroam-verkon käyttöä tietoturvasyistä. Eduroamia tarjotaan automaattisesti, kun olet sellaisessa tilassa, jossa verkko on tarjolla. Eduroam on käytössä myös kansainvälisesti useissa yhteistyöyliopistoissa ja -korkeakouluissa, joissa yliopistolaiset voivat kirjautua verkkoon oman yliopistonsa tunnuksilla.

HUPnet-asiakaskyselyyn vastasi kaiken kaikkiaan 1230 yliopistolaista – lämpimät kiitokset kaikille kyselyyn vastanneille!