IAM-ryhmien ja -roolien hallinnassa, yliopiston käyttäjätunnusten luomiseen käytettävässä Lohju-työkalussa ja opiskelijoiden tunnusten uusimiseen ja aktivointiin käytettävässä itseaktivointityökalussa on käyttökatko 12.4. klo 10 – 18.4.2024 klo 10 saakka. Käyttökatko johtuu uuden koontivarastotietokannan käyttöönotosta, jonka myötä yhtenäistämme ja uudistamme IAM-ryhmien ja -roolien sekä yliopiston käyttäjätunnusten käsittelyä.
Huom! Jos olet opiskelija ja sinun on joko uusittava vanhentunut tunnuksesi tai aktivoitava uusi tunnus yliopiston tietojärjestelmien käyttämistä varten, suosittelemme aktivoimaan tunnuksen pikaisesti ennen 12.4.2024 klo 10 alkavaa itseaktivointityökalun käyttökatkoa:
- Katso ohjeet ja tarkemmat tiedot tiedotteestamme Opiskelu-palvelussa
- Katso IT-Helpdesk-ohjeet opiskelijoiden tunnusten itseaktivointityökalun käyttöön
Käyttökatkon aikana 12.4. klo 10 – 18.4.2024 klo 10:
- IAM-ryhmienhallinta on käytettävissä, mutta toimii erittäin hitaasti, ja lisätyt tiedot päivittyvät pitkällä viiveellä. Katso IT-Helpdesk-ohje IAM-ryhmienhallintatyökalun käyttöön.
- IAM-roolienhallinta on pois käytöstä.
- Uusien käyttäjätunnusten luominen Lohjussa on mahdollista, mutta tiedot siirtyvät järjestelmään erittäin hitaasti ja päivittyvät pitkällä viiveellä.
- Opiskelijoiden tunnusten itseaktivointityökalu ei toimi. Katso IT-Helpdesk-ohjeet opiskelijoiden tunnusten itseaktivointityökalun käyttöön.
Jos tarvitset tukea, olethan yhteydessä IT-Helpdeskiin:
- Chat (ark. 9–15, chatbot 24/7): helsinki.fi/helpdesk
- Puh: 029 41 55555 (ark. 9–15, pvm/mvm)
- E-mail: helpdesk@helsinki.fi
Pahoittelumme katkon aiheuttamasta vaivasta. Nyt tehtävien muutosten myötä parannamme merkittävästi yliopiston henkilöstön ja opiskelijoiden käyttäjätunnusten sekä IAM-ryhmien ja -roolien käsittelyä taustajärjestelmissämme. Kiitos kärsivällisyydestä!