Lainaa läppäri kätevästi Infokeskuksen Läppärilainaamosta 3.4. alkaen!

03.04.2023 - 14.35

Tietotekniikkakeskus pilotoi uutta Läppärilainaamo-palvelua Viikin Infokeskuksessa 3.4.2023 alkaen. Läppärilainaamo palvelee yliopiston tutkinto-opiskelijoita ja henkilöstöä Viikin Infokeskuksen aukioloaikoina (ma-to 7.45–20, pe 7.45–18, la 10–16) talon sisääntuloaulassa. Saat Läppärilainaamon automaatista käyttöösi Lenovo-kannettavan neljäksi tunniksi kerrallaan.

Tietotekniikkakeskus pilotoi Läppärilainaamo-palvelua alun perin keskustakampuksella Aleksandriassa. Tulevaisuudessa läppärilainaamolla korvataan pöytäkonein varustettuja atk-asemia, mikä mahdollistaa lainakoneiden joustavan käytön yliopiston kampuksilla.

• Läppärilainaamon Lenovo-kannettavat ovat yhteiskäyttökoneita ja ne vastaavat ohjelmistonsa puolesta nykyisiä atk-asemia.
  • Esimerkiksi sähköinen tenttiminen onnistuu kätevästi lainaläppärillä.
  • Lainakannettavaa voi käyttää myös opetuskäytössä. Olethan yhteydessä IT-Helpdeskiin, jos lainakannettavalla ei ole kurssilla vaadittavia ohjelmia:

Läppärilainaamon käyttö:

• Tarvitset lainaamiseen tunnistekortin. Esimerkiksi tulostuskortti, HSL-kortti tai yliopiston henkilökortti/kulkuavain sopivat mainiosti lainaamon käyttöön. Ethän käytä älypuhelinta tunnistekorttina.
  • Lisäksi tarvitset yliopiston käyttäjätunnuksesi ja matkapuhelimesi. Ensimmäisellä lainauskerrallasi rekisteröit käyttämäsi tunnistekortin yliopiston käyttäjätunnuksellasi Läppärilainaamon käyttöä varten. Käytä lainatessasi ainoastaan tunnistekorttia ja lainaamon sinulle lähettämää pin-koodia.
  • Voit lainata kannettavan neljäksi tunniksi kerrallaan. Muistathan palauttaessasi kytkeä läppärin latautumaan lokerossa olevaan pistorasiaan. Lainakannettavat toimivat koko Viikin kampuksella.

Tarkemmat ohjeet rekisteröinnistä, lainaamisesta ja palauttamisesta löydät läppärilainaamon kosketusnäytöltä sekä näytön vierestä. Tervetuloa lainaamaan läppäreitä Infokeskukseen!