Mac-koneiden Office 2016 päivitetään uuteen versioon lokakuun 2020 aikana

07.10.2020 - 14.49
Päivitetty

Tietotekniikkakeskus päivittää yliopiston keskitetyssä ylläpidossa olevien Mac-tietokoneiden Office 2016 -ohjelmistot Office 2019/365 -versioon lokakuussa 2020. Päivitys tehdään tietoturvasyistä, koska Office 2016 -tuki päättyy. Päivitys edellyttää, että sinulla on yliopiston Mac-koneellasi macOS Mojave (10.14) tai macOS Catalina (10.15) käyttöjärjestelmä asennettuna.

•  Jos sinulla on yliopiston keskitetyssä ylläpidossa oleva Mac-tietokone käytössäsi, sen Office 2016 -ohjelmisto päivitetään Office 2019 -versioon lokakuun aikana.
  • Päivitys asentuu automaattisesti, jos tietokoneellasi on macOS Mojave (10.14) tai macOS Catalina (10.15) -käyttöjärjestelmä asennettuna. Voit päivittää koneesi käyttöjärjestelmän uuteen tarvittaessa Managed Software Centerin kautta. Koneen on tällöin oltava yhdistettynä yliopiston langalliseen verkkoon.
  • Päivityksessä korvataan vanhat Office 2016 -ohjelmat (Excel, OneNote, Outlook, PowerPoint ja Word) uusilla Office 2019/365 -ohjelmilla. Päivityksen aikana vanhojen Office-ohjelmien on oltava suljettuna.
  • Kun Office 2019/365 on päivittynyt koneellesi, sinun on ensimmäisellä kirjautumiskerralla kirjauduttava yliopiston tunnuksillasi johonkin seuraavista ohjelmista: Excel, OneNote, Outlook, PowerPoint tai Word. Lue Helpdeskin ohjeet.
  • Käytä Office-ohjelmia päivityksen jälkeen ensisijaisesti kirjautuneena palveluun. Näin saat ohjelmista eniten irti. Jos käytät Mac-konetta yleistunnuksella, ja tarvitset konekohtaisen Office-lisenssin, otathan yhteyttä Helpdeskiin (helpdesk@helsinki.fi) päivityksen jälkeen.

Helpdeskin ohjesivusto auttaa IT-pulmien ratkonnassa 24/7

Pysy ajan tasalla IT-asioissa seuraamalla Tikeä Twitterissä @IT_HelsinkiUni!