Päivitä Zoom-sovelluksesi uusimpaan versioon – vanhat versiot lakkaavat toimimasta 2.6.2022

31.05.2022 - 13.53

Yliopiston Zoom-palveluntarjoaja NORDUnet kehottaa päivittämään Zoom-sovelluksen 5.10.4 tai uudempaan versioon Zoomin aiemmissa versioissa havaitun tietoturvahaavoittuvuuden vuoksi. Suurimmalle osalle yliopiston tietokoneista päivitys on jo asennettu. Tietotekniikkakeskus estää Zoomin käytön vanhemmilla Zoom-versioilla torstaista 2.6.2022 lähtien.

Päivitä Zoom-sovelluksesi näin:

• Yliopiston työtietokoneellesi saat päivityksen automaattisesti kytkemällä koneesi yliopiston verkkoon joko VPN- tai lankayhteydellä. Päivitys asentuu taustalla, etkä saa siitä erillistä ilmoitusta. Voit myös ladata päivityksen itse Software Centeristä, katso IT-Helpdeskin ohjeet.
  • Zoom-sovelluksesi versionumeron voit tarkistaa näin: klikkaa profiilikuvaasi ja valitse Help -> About Zoom.
  • Omalle kotitietokoneellesi sinun on ladattava päivitys itse. Päivitä sovellus näin: valitse profiilikuvasi ja klikkaa Check for updates.

Pitämällä yliopiston järjestelmät ja sovellukset päivitettyinä ylläpidämme muun muassa yliopiston tietoturvaa. Kiitos päivittämisestä!