Päivitys: Meilahden kampuksen verkkokatko 7.4.2020

27.03.2020 - 14.54
Päivitetty

Päivitys 7.4.2020 klo 16: katko on pääosin ohi. Yksittäisiä verkko-ongelmia kuitenkin vielä esiintyy. Ratkomme ongelmia parhaillaan. Lämmin kiitos yliopistolaisille kärsivällisyydestä!

Meilahden kampuksella on yliopiston tietoliikenneverkkoa koskeva, kattava käyttökatko tiistaina 7.4.2020 noin klo 8–11. Katko johtuu yliopiston runkoverkon uudistustöistä, joiden myötä tietotekniikkakeskus parantaa Helsingin yliopiston verkon toimintavarmuutta ja suorituskykyä vuoden 2020 aikana.

Huom! Katko koskee vain yliopiston tietoliikenneverkkoja, ei muiden toimijoiden tai vuokralaisten verkkoja Meilahdessa!

Tietoliikennekatko koskee seuraavia rakennuksia/yksiköitä:

• Hammasklinikka, Kytösuontie 9 (Meilahti-Ruskeasuo)
  • Biomedicum, Haartmaninkatu 8 (Meilahti-Ruskeasuo)
  • Haartman-instituutti, Haartmaninkatu 3 (Meilahti-Ruskeasuo)
  • Terveystieteiden keskuskirjasto, Haartmaninkatu 4 (Meilahti-Ruskeasuo)
  • Oikeuslääketieteen osasto, Kytösuontie 11 (Meilahti-Ruskeasuo)
  • FIMM

Katkon aikana tiistaina 7.4.2020 klo 8–11:

• langattomat ja lankaverkkoyhteydet eivät toimi Meilahden kampuksella yllä mainituissa rakennuksissa/yksiköissä. Myös muilla kampuksilla voi esiintyä lyhyitä katkoja ja hitautta muutostöiden johdosta. Huom: eduroam ei toimi Biomedicumissa katkon aikana!
  • Katkon jälkeen suoritamme jälkihuoltotöitä 11–16. Tänä aikana Meilahden kampuksella voi esiintyä lyhyitä verkkokatkoja ja hitautta.
  • Katkon aikana voit käyttää esimerkiksi puhelimesi hotspot-toimintoa ja OpenVPN-yhteyttä yhteyden muodostamiseksi tietokoneellasi. Lue Helpdeskin OpenVPN-ohje.
  • Mikäli ajankohta on ongelmallinen esimerkiksi käynnissä olevan tutkimuksen vuoksi, pyydämme ottamaan yhteyttä Meilahden palveluvastaava Jukka Hienolaan hyvissä ajoin ennen katkoa.

Pysy ajan tasalla yliopiston IT-asioissa seuraamalla meitä Twitterissä @IT_HelsinkiUni!