Unitube-lataamo päivittyi – tutustu uusiin ominaisuuksiin!

24.01.2023 - 11.34

Tietotekniikkakeskus päivitti Unitube-lataamoa usein palvelun käyttöä helpottavin uudistuksin tiistaina 24.1.2023. Yliopistolaisille näkyvien parannusten lisäksi palvelun taustajärjestelmä Opencast päivitettiiin joulutauolla uuteen 8-versioon vanhasta 6-versiosta. Uuden taustajärjestelmäversion myötä Unituben ylläpito, jatkokehittäminen ja uusien ominaisuuksien käyttöönotto helpottuu.

Unitube-lataamo on yliopiston videopalvelu Unituben selainkäyttöliittymä videotallenteiden lataamiseen, hallinnointiin ja julkaisuun. Muista Unituben toiminnoista löydät tietoa ja ohjeita IT-Helpdesk-sivustolta.

Unitube-videoiden hallinnointiin ja julkaisuun liittyvät parannukset:

• Videon voi nyt ladata ja julkaista tietoineen suoraan sarjaan sen sijaan, että se on ensin käsiteltävä Inbox-kansiossa.
  • Videoiden hallinnoijat saavat nyt ajastettuja sähköposti-ilmoituksia pian vanhenevista tallenteista.
  • Tallennelistauksissa on uusi sarake, jossa on listattu tallenteiden viimeiset voimassaolopäivät.
  • Kolmen kuukauden sisään vanhenevien videoiden korostus tallennelistauksessa.
  • Sarjanäkymään on lisätty ominaisuus, jonka myötä kaikille sarjan tallenteille voi kerralla asettaa yhden vanhenemispäivän.
  • Tallenteeni-välilehdellä videoita voi nyt näyttää yksi sarja kerrallaan. Tämä toiminto nopeuttaa suurien videomäärien hallinnointia.
  • Lisätty Unitube-sarjojen metatietojen päivityspainike, joka auttaa mahdollisiin yksittäisten videoiden näkymisongelmiin sarjoissa.

Muita parannuksia:

• Lukuisia saavutettavuusparannuksia. Palvelun saavutettavuusseloste on luettavissa palvelussa.
  • Parannettu palvelun lokituksen toimintaa virhetilanteissa – tämä helpottaa yliopistolaisten palvelussa havaitsemien ongelmien ratkaisua jatkossa.
  • Unitube-lataamon lähdekoodit on julkaistu avoimesti GitHubissa, jotta myös muut voivat hyötyä tehdystä työstä.