Unitubeen uusi elinkaaritoiminnallisuus 5.4.2022 alkaen

24.03.2022 - 13.23

Päivitys uutiseen 1.4.2022: Unitube-lataamo on pois käytöstä palvelun huoltotöiden vuoksi tiistaina 5.4.2022 klo 8–10. Unitube-lataamossa saattaa esiintyä satunnaisia katkoja ja hitautta jonkin aikaa huoltokatkon jälkeen mahdollisten päivityksen edellyttämien töiden vuoksi.

Tuomme yliopiston videopalvelu Unitubeen uuden tallenteiden elinkaaritoiminnallisuuden tiistaista 1.5.2022 alkaen. Elinkaaritoiminnon avulla tuemme Unitube-sisältöjen pitämistä ajan tasalla, helpotamme videoiden ylläpitoa ja tehostamme palvelun tallennuskapasiteetin käyttöä.

Unitube on yliopiston videopalvelu, jossa voit tallentaa, suoratoistaa, katsoa, julkaista ja hallita julkaisemiasi videoita. Lue lisätietoja Unitube-palvelusta ja ohjeet käyttöön IT-Helpdeskistä.

• Elinkaaritoiminnallisuuden myötä jokaisella uudella ja vanhalla Unitube-tallenteella on tallenteen säilyttämisen määräpäivä, jonka jälkeen video poistetaan Unitube-lataamosta.
  • Kaikki nykyiset Unitube-tallenteet sekä saleista ja studioista tulevat uudet tallenteet saavat uudistuksen myötä automaattisesti kolmen vuoden voimassaoloajan.
  • Unitube-lataamossa voit valita lisäämillesi tallenteille poistamisajan puolen vuoden ja kolmen vuoden väliltä.
  • Voit myös halutessasi jatkaa tallenteidesi voimassaoloa.

Pyrimme myöhemmässä vaiheessa lisäämään palveluun muistutustoiminnon, jolla Unitube-sarjojen hallinnoijat saavat muistutuksia tallenteista, joiden voimassaoloaika on päättymässä.

Vinkkejä hyvään Unitube-videoiden elinkaaren hallintaan:

• Tärkeimmille ja pitkään käytössä oleville videoille kannattaa asettaa pisin mahdollinen voimassaoloaika.
  • Tiesithän, että voit lisätä Unitube-lataamossa myös muita henkilöitä ja käyttäjäryhmiä hallinnoimaan tallennesarjojasi? Vastuun jakaminen on hyvä tapa huolehtia jatkuvuudesta!

Voit lähettää kysymyksiä ja palautetta Unitube-palvelusta osoitteeseen: unitube@helsinki.fi.