Uusi Office-ohjelmisto saatavilla yliopiston Windows-koneille 9.11. alkaen

30.10.2020 - 08.50
Päivitetty

Uusi Office-ohjelmisto, Microsoft 365 Apps (aiemmin Office 365 ProPlus) on saatavilla yliopiston Windows-koneille 9.11.2020 alkaen. Voit asentaa uuden version itse Software Centeristä. Microsoft lisää uusia ominaisuuksia ohjelmistoon puolivuosittain.

Huom! Microsoft 365 Apps vaatii vähintään A3-lisenssitason tunnuksen käyttöä. Jos sinulla on A1-lisenssitason tunnus, et voi käyttää Microsoft 365 Appsia. Lue tarkemmin Microsoft 365 -lisenssitasoista.

• Jos asennat päivityksen omalle yliopiston työkoneellesi, asenna nimenomaan Software Centerissä tarjolla oleva Microsoft 365 Apps -paketti, älä niin ikään tarjolla olevaa Microsoft Office Professional Plus 2019 -pakettia, joka on tarkoitettu yhteiskäyttökoneille. Päivitys on suuri, joten teethän sen esimerkiksi työpäiväsi päätteeksi.
  • Microsoft 365 Apps on asennettu valmiiksi uusiin ja uudelleenasennettuihin yliopiston Windows-tietokoneisiin.
  • Yliopiston henkilökunnan koneille tarjolla olevan, itse päivitettävän Microsoft 365 Appsin lisäksi tietotekniikkakeskus aloittaa päivitysten osalta jäädytetyn Office Professional Plus 2019 -version asennukset keskitetysti luentosalien ja atk-asemien yhteiskäyttökoneille 7.11.2020 alkaen.
  • Jos tarvitset apua asennukseen liittyen, olethan yhteydessä Helpdeskiin

Merkittäviä uudistuksia:

• Office on nyt 64-bittinen: tämä sekä mahdollistaa suurempien tietomäärien käsittelyn että nopeuttaa käsittelyä
  • Graafisia uudistuksia: mm. tumma käyttöliittymäteema
  • Word: sanelutoiminto ja kaavaeditoriin LaTeX-ominaisuuksia
  • Excel: uusia funktioita ja suppilokaaviot
  • Powerpoint: esitysten videotallennus äänitysmahdollisuudella ja uusia diojen siirtymäanimaatioita
  • Access: Big Number tietotyyppi (SQL_BIGINT) ja dBase import
  • Lisätietoja uusista Office-ominaisuuksista voit lukea Microsoftin tukisivuilta.

Seuraa meitä Twitterissä @IT_HelsinkiUni!