Windows 10 päivittyy uuteen versioon loppuvuodesta 2022

02.11.2022 - 10.21
Ingress

Yliopiston henkilöstön Windows 10 -tietokoneiden käyttöjärjestelmät päivittyvät uuteen 21H2-versioon loppuvuodesta 2022. Uuden päivitystavan ansiosta Windows 10 -tietokoneesi päivittyy nopeasti uuteen versioon tavanomaisten Windows-päivitysten tapaan.

Saat päivityksen edellyttämästä koneen uudelleenkäynnistyksestä ilmoituksen koneellasi, kun päivitys on asennettavissa. Päivityksessä kestää noin 5–10 minuuttia uudelleenkäynnistyksen kera. Päivitys onnistuu myös etätöissä kotona, etkä tarvitse asennukseen VPN-yhteyttä.

• Voit tarkistaa Windows 10 -versiosi päivityksen jälkeen näin: paina Windows-näppäintä näppäimistölläsi -> kirjoita ”winver” ja paina enter -> katso, että avautuvassa ikkunassa lukee: ”Microsoft Windows, Version 21H2”.
  • Päivitys edellyttää, että koneelle on asennettu Windows 10 20H2-versio, joka on jo asennettu keskitetysti valtaosalle yliopiston Windows-tietokoneista. Jos koneellasi on jostain syystä vielä asennettuna 20H2-versiota vanhempi versio, otathan yhteyttä IT-Helpdeskiin: helpdesk@helsinki.fi.

Jos tarvitset apua, olethan tarvittaessa yhteydessä IT-helpdeskiimme:

Kiitos päivittämisestä pitämällä yliopiston järjestelmät ja ohjelmistot ajan tasalla ylläpidämme mm. yliopiston tietoturvaa.