Windows 10 versiopäivityksestä käyttökatko

05.09.2017 - 14.18
Päivitetty

Tietotekniikkakeskus (Tike) päivittää yliopiston koneille Windows 10 käyttöjärjestelmän uuden version (Feature Update). Päivitys koskee sellaisia koneita, joissa on Windows 10 käyttöjärjestelmä ja joita Tike ylläpitää keskitetysti.

Tike kokeilee päivityksessä uutta jakelutapaa, joten päivitykset jaetaan koneille vaiheittain. Ensimmäiset päivitykset jaetaan syyskuussa.

Voit itse vaikuttaa siihen, milloin koneesi asentaa päivityksen. Päivityspaketin asennus kestää 1–1,5 tuntia. Et voi käyttää konettasi asennuksen aikana.

Software Center ilmoittaa, kun päivitys on koneellasi ja voit asentaa sen. Ennen kuin aloitat asennuksen, kytke koneesi verkkokaapelilla yliopiston verkkoon, tallenna keskeneräiset työsi ja sulje kaikki ohjelmat. Päivitys on valmis, kun kone käynnistyy uudestaan kirjautumisikkunaan.

Tarvittaessa lue tarkemmat ohjeet Helpdesk-sivustolta.

Päivitys parantaa sovellusten yhteensopivuutta, yleistä toimintavarmuutta ja akun käyttöä. Päivitys ei tuo suuria käyttäjälle näkyviä muutoksia.

Toivomme palautetta siitä, miten päivitys sujui. Täytä palautelomake ja auta meitä parantamaan palveluamme!