Yliopistolaisen tietoturvatesti käyttöön tutkinto-opiskelijoille porrastetusti alkaen helmikuussa 2022

15.12.2021 - 10.31
Päivitetty

Yliopistolaisen tietoturvatesti tullaan ottamaan käyttöön porrastetusti kaikille kandi-, maisteri- ja lisensiaattiopiskelijoille sekä väitöskirjatutkijoille alkaen helmikuun alkupuolella 2022. Tietoturvatestin tavoitteena on parantaa yliopistoyhteisön kykyä ja taitoa suojata itseään tietoturvauhilta. Vuosittain toistuvalla tiiviillä testillä ylläpidät omaa tietoturvatietouttasi ja kiinnität huomiota tietoturvan kannalta oikeanlaisiin toimintatapoihin.

Kaikki opiskelijat eivät tee testiä samaan aikaan. Testin suoritusajat on porrastettu vuoden ajalle julkaisuajankohdasta eteenpäin. Suoritusaika määrittyy käyttäjätunnuksesi mukaan. Jokainen saa erikseen tiedon suoritusajastaan sähköpostilla kaksi kuukautta ennen testin määräaikaa. Jos et tee testiä annetussa määräajassa, käyttäjätunnuksesi lukkiutuu.

Mikä Yliopistolaisen tietoturvatesti?

• Kaikki tutkinto-opiskelijat suorittavat jatkossa tietoturvatestin vuosittain.
  • Testi vie aikaasi vain noin 15 minuuttia.
  • Tietoturvatesti suoritetaan yliopiston Moodle-oppimisympäristössä.
  • Testin suorituslinkki julkaistaan helmikuun alussa 2022 Opiskelijan ohjeissa.