Snabbinstruktion
Detaljerad hjälp
Innehållsförteckning
Ställa in ett frånvaromeddelande
- Logga in till OWA-e-posten på adressen https://www.helsinki.fi/office365
- Klicka på kugghjulsikonen i det övre högra hörnet. Välj View all Outlook settings (Visa alla Outlook-inställningar) i menyn som öppnas.
- Öppna Email (E-post) (1) > Automatic replies (Autosvar) (2). Dra reglaget Turn on automatic replies (Skicka autosvar) (3) till höger.
- Om du vill schemalägga svaren, kryssa för Send replies only during a time period (Skicka autosvar endast under det här tidsintervallet). Välj tid och fyll i de övriga uppgifterna (1). Skriv frånvaromeddelandet i fältet (2). Detta meddelande skickas till adresser inom universitet. Du kan också skicka meddelande utanför universitetet. Kryssa för Send replies outside your organisation (Skicka svar utanför organisationen) (3) och skriv meddelandet i textfältet som öppnas.
Videoinstruktion
Ge respons
Webbplatsen med anvisningar från IT-Helpdesk vid Helsingfors universitet hjälper dig i dina jobbrelaterade IT-frågor. Berätta för oss hur vi skulle kunna förbättra våra anvisningar. Vi uppskattar verkligen din respons!
Hur skulle du förbättra denna instruktion?