Office 365: Att beställa en postlåda

Tabs

Detaljerad hjälp

Övergången till Office 365 börjar med att du beställer en molnpostlåda.

  • Skriv ditt användarnamn och lösenord och klicka på Inlogga.
  • Du får ett meddelande när inloggningen lyckas.
  • Sidan ska uppdateras automatiskt inom en liten stund, men om den inte gör det, klicka på länken "inloggning med användarnamn lyckades".
  • Härnäst öppnas sidan där du ska acceptera användningsvillkoren.
  • Läs användningsvillkoren och acceptera dem genom att kryssa för villkoren. Klicka på Acceptera.
  • Efter att ha accepterat villkoren kommer du till själva beställningen av postlåda. Kryssa för rutan och tryck på Jag beställer.

     

  • Sedan bekräftas beställningen och du får vidare instruktioner. Kom ihåg att logga ut.

     

  • När du har loggat ut styrs servern ännu till en sida med mer information.
  • Postlådan skapas följande natt. Vänta i lugn och ro tills du får ett meddelande till din e-post om att lådan har skapats. Du kan fortsätta använda e-posten som vanligt tills du får ett meddelande om skapandet av en ny postlåda.
     
  • OBS! Vid övergången från den lokala tjänsten till molntjänsten skickas inget separat meddelande via e-post, eftersom postlådan har skapats sedan tidigare och nu bara överförs från en server till en annan. Du kan fortsätta använda OWA och/eller Outlook som vanligt. När övergången är klar uppmanar Outlook dig att starta om programmet. Dessutom kan ett omdirigeringsfel uppstå i OWA.

I några minuter efter steg 1 kan det förekomma att avsändare av e-post får ett felmeddelande om att användaren inte kan hittas. Då kommer meddelandena inte fram till mottagaren. Situationen rättas till av sig själv om en stund, då det återigen går att skicka meddelanden.