Office 365: Att beställa en postlåda

Den här instruktionen förklarar hur du beställar en Office 365 postlåda.

Övergången till Office 365 börjar med att du beställer en molnpostlåda.

  • Gå till adressen https://lupa.helsinki.fi/cgi-bin/office365
  • Läs användningsvillkoren och acceptera dem genom att kryssa för villkoren. 
  • Efter att ha accepterat villkoren kommer du till själva beställningen av postlåda. Kryssa för rutan och tryck på Jag beställer.
  • Sedan bekräftas beställningen och du får vidare instruktioner. 

Postlådan skapas följande natt. Vänta i lugn och ro tills du får ett meddelande till din e-post om att lådan har skapats. Du kan fortsätta använda e-posten som vanligt tills du får ett meddelande om skapandet av en ny postlåda.

I några minuter efter steg 1 kan det förekomma att avsändare av e-post får ett felmeddelande om att användaren inte kan hittas. Då kommer meddelandena inte fram till mottagaren. Situationen rättas till av sig själv om en stund, då det återigen går att skicka meddelanden.

Läs mer instruktioner från Detaljerad hjälp

Övergången till Office 365 börjar med att du beställer en molnpostlåda.

  • Skriv ditt användarnamn och lösenord och klicka på Inlogga.
  • Du får ett meddelande när inloggningen lyckas.
  • Sidan ska uppdateras automatiskt inom en liten stund, men om den inte gör det, klicka på länken "inloggning med användarnamn lyckades".
  • Härnäst öppnas sidan där du ska acceptera användningsvillkoren.
  • Läs användningsvillkoren och acceptera dem genom att kryssa för villkoren. Klicka på Acceptera.
  • Efter att ha accepterat villkoren kommer du till själva beställningen av postlåda. Kryssa för rutan och tryck på Jag beställer.

     

  • Sedan bekräftas beställningen och du får vidare instruktioner. Kom ihåg att logga ut.

     

  • När du har loggat ut styrs servern ännu till en sida med mer information.
  • Postlådan skapas följande natt. Vänta i lugn och ro tills du får ett meddelande till din e-post om att lådan har skapats. Du kan fortsätta använda e-posten som vanligt tills du får ett meddelande om skapandet av en ny postlåda.

I några minuter efter steg 1 kan det förekomma att avsändare av e-post får ett felmeddelande om att användaren inte kan hittas. Då kommer meddelandena inte fram till mottagaren. Situationen rättas till av sig själv om en stund, då det återigen går att skicka meddelanden.

Ge respons

Webbplatsen med anvisningar från IT-Helpdesk vid Helsingfors universitet hjälper dig i dina jobbrelaterade IT-frågor. Berätta för oss hur vi skulle kunna förbättra våra anvisningar. Vi uppskattar verkligen din respons!

Hur skulle du förbättra denna instruktion?
Tillbaka upp