Yammer

Tabs

Detaljerad hjälp

Första inloggning

Efter uppdateringen ska alla först besöka OWA och klicka på Yammer-ikonen.

  • Logga in på OWA.
  • Öppna "våffelmenyn" (programstartaren) (1).
  • Öppna Yammer (2).
  • Om du inte kan se Yammer-ikonen, klicka på My apps (3) och starta Yammer där.

  • Om det är första gången du använder Yammer, begärs några grundläggande uppgifter av dig. Följande användarinformation flyttas automatiskt till Yammer.com när du börjar använda Yammer:
    • E-mail address
    • First name
    • Last name
    • Department
    • Job Title

  • Fortsätt genom att klicka på Next och fyll i den information som du vill uppge.
     

Mobilapplikationer

Installera Yammer-applikationen från telefonens applikationsbutik. När du öppnar applikationen för första gången, måste du logga in på den. Inloggningen sker på följande sätt:

Öppna Yammer-applikationen. Öppna inloggningsfönstret. Om programmet föreslår att du ska registrera dig, sök fram alternativet Log in.

Skriv din Office 365 användarnamn (anvandarnam@ad.helsinki.fi, t.ex. rkeskiva@ad.helsinki.fi) och klicka på Sign in. Inloggningsfönstret tar dig till universitetets inloggningssida, där du anger ditt lösenordet.

Om du har problem med att logga in på Yammer, kontrollera nätverksinställningarna i din telefon. Det finns störningar i eduroam-nätverket som kan hindra den första inloggningen på Yammer.

Om du har problem med inloggningen, kan du välja ett annat trådlöst nätverk (t.ex. HUPnet) eller din mobildataanslutning för inloggningen. I fortsättningen ska du dock använda eduroam, eftersom dess datasäkerhet är bättre.

Grupper i Yammer

Alla vid universitetet är automatiskt medlemmar i gruppen All Company. Användarna kan själva skapa nya, mer begränsade grupper.

Rekommendationer för användningen av Yammer

Se Flamma.

Datasäkerhet i Yammer

Yammer är en molntjänst, och data som behandlas där omfattas av de allmänna instruktionerna för användning av molntjänster (i Flamma).

Microsofts instruktioner

Presentationsvideo