Avbrott i datatrafiken vid hela universitetet 2.6.2020 kl. 7–7.15 och kl. 21–23

29.05.2020 - 10.21
Uppdaterad

På universitetets samtliga campus genomförs ett avbrott i datatrafiken tisdag 2.6.2020 kl. 7–7.15 och ett ytterligare avbrott på kvällen kl. 21–23. Förutom datakommunikationsförbindelserna är även universitetets system och nättjänster (bl.a. helsinki.fi) ur funktion. Avbrotten gäller inte fys-beräkningsklustret i Gumtäkt, som finns i CSC:s maskinsal.

Avbrotten i datatrafiken är en del av förnyelsen av universitetets basnätverk, genom vilken IT-centret förbättrar prestandan och funktionssäkerheten hos universitetets basnätverk under 2020.

Under avbrotten i datatrafiken 2.6.2020 kl. 7–7.15 och kl. 21–23:

• Fungerar varken de trådlösa eller de fasta nätverksanslutningarna vid universitetet eller det förekommer störningar i dem
  • Är universitetets system och nättjänster (bl.a. helsinki.fi) ur funktion
  • Fungerar inte fjärranvändning av datorer i universitetets lokaler
  • Om tidpunkten för avbrotten orsakar problem till exempel på grund av en pågående studie, vänligen kontakta oss: helpdesk@helsinki.fi.

Vi beklagar de olägenheter som avbrottet kan medföra och tackar alla vid universitetet för deras tålamod!

Håll dig uppdaterad om universitetets IT-ärenden genom att följa oss på Twitter @IT_HelsinkiUni!