Eventuella störningar i universitetets webbtjänster och internetuppkopplingarna i Vik 18.11.2020

06.11.2020 - 11.38
Uppdaterad

Det kan förekomma störningar i alla universitetets webbtjänster (bl.a. Flamma, helsinki.fi och Office 365) och i en del av datatrafikförbindelserna i Vik (i de byggnader som ligger nära byggarbetsplatsen för Spårjokern) onsdagen den 18 november 2020 från ca kl. 8. Alla ovan nämnda internetförbindelser är dubblerade, men aktiveringen av reservförbindelserna kan medföra korta avbrott.

De eventuella störningarna beror på att fiberledningarna till campuset i Vik måste flyttas på grund av byggandet av Spårjokern. Även flytten av internetförbindelserna från reservförbindelserna tillbaka till de normala förbindelserna senare samma dag kan orsaka störningar.

Vi beklagar eventuella olägenheter!