IT-centret överför universitetets distanspunkter till det nya basnätverket 26.5.2020

19.05.2020 - 13.25
Uppdaterad

IT-centret överför universitetets distanspunkter som befinner sig utanför Helsingfors från det gamla basnätverket till det nya tisdagen 26.5.2020 kl. 8–11. Arbetet orsakar avbrott för nedanstående distanspunkter. Om tidpunkten orsakar problem till exempel på grund av en pågående studie, kontakta oss: helpdesk@helsinki.fi.

Flytten av distanspunkterna är en del av reformen av universitetets basnätverk, genom vilken IT-centret förbättrar prestandan och funktionssäkerheten hos universitetets basnätverk år 2020.

Följande av universitetets distanspunkter flyttas från det gamla basnätverket till det nya tisdagen 26.5.2020 kl. 8–11:

• Saarentaus (Pohjoinen pikatie 800)
  • Korkeakoski (Hyytiäläntie 124)
  • St. Michel (Saimaankatu 6, Lönnrotsgatan 5, Lönnrotsgatan 7)
  • Forskningsstationen i Värriö (Savukoski)
  • Tvärminne zoologiska station (Hangö)

Håll dig uppdaterad om universitetets IT-ärenden genom att följa oss på Twitter @IT_HelsinkiUni!