20.02.2025 - 11.17
Ingress
Det sker ett avbrott i självbetjäningsverktyget för beställning av datorer, IT-apparater, Microsoft-licenser (Onify) och grupplagringsutrymmer måndag 3.3.2025 kl. 8–16, eftersom tjänstens bakgrundssystem ska uppdateras.
Om du behöver beställa en arbetsdator, IT-apparater, grupplagringsutrymmer, Microsoft-produkter eller en högre Microsoft 365-licensnivå med självbetjäningsverktyget ska du göra beställningen före eller efter avbrottet.
- Läs anvisningar för hur man beställer datorer och IT-apparater med Onify-självbetjäningsverktyget
- Läs anvisningar för hur man beställer en höjning av Microsoft 365-licensnivån med Onify-självbetjäningsverktyget
Under avbrottet måndag 3.3.2025 kl. 8–16
- Det går inte att beställa datorer och IT-apparater via Onify-självbetjäningsverktyget.
- Det går inte att beställa licenser för Microsoft-produkter via Onify-självbetjäningsverktyget.
- Det går inte att höja Microsoft 365-licensnivåer med Onify-självbetjäningsverktyget.
- Det går inte att höja grupplagringsutrymmer med Onify-självbetjäningsverktyget.
- Det går inte att beställa virtuella servrar med Onify-självbetjäningsverktyget.
- Det går inte att göra Openshift-projektbeställningar med Onify-självbetjäningsverktyget.
- Det går inte att administrera datorer och apparater via Onify-självbetjäningsverktyget (bl.a. att förnya administratörsrättigheter till apparaterna med verktyget).
Om du behöver hjälp, vänligen kontakta IT-Helpdesk
- Chatt (vardagar 9–15, chatbot 24/7): helsinki.fi/helpdesk
- Tfn: 029 41 55555 (vardagar 9–15, lna/msa)
- E-post: helpdesk@helsinki.fi
Vi beklagar de olägenheter som avbrottet orsakar. Genom att hålla universitetets system uppdaterade upprätthåller vi informationssäkerheten och förbättrar IT-tjänsterna för alla vid universitetet.