23.08.2022 - 11.00
Ingress
Laddas inte din Lenovo-dator? Kör datorn fast när den ska starta? Ingen fara – med IT-Helpdeskens Lenovo-anvisningar löser du det mesta.
- Läs Lenovo-anvisningarna på IT-Helpdeskens sida med anvisningar.
- Genom att hålla din Lenovo-dator uppdaterad med Vantage-uppdateringsprogrammet, försäkrar du dig om att din arbetsdator fungerar så bra som möjligt. Se noggrannare instruktioner för uppdatering med Lenovo Commercial Vantage-programmet.
- Kom ihåg att också hålla datorns programvara uppdaterad – så upprätthåller du universitetets datasäkerhet. Uppdateringar förutsätter uppkoppling till universitetets nätverk, så koppla regelbundet upp din dator till antingen VPN- eller trådbunden anslutning för åtminstone några timmar. Läs IT-Helpdeskens VPN-anvisningar.
- Obs! Om du upptäcker strukturella avvikelser i din arbetsdator, exempelvis att batteriet har svällt, ska du genast sluta använda datorn och meddela IT-Helpdesk om saken.
Kontakta IT-Helpdesk:
- Chat (vard. 9–15, chatbot 24/7): helsinki.fi/helpdesk
- Tfn: 029 41 55555 (vard. 9–15, lna/msa)
- E-post: helpdesk@helsinki.fi