Videokommunikationstjänsten Zoom tillgänglig för universitetsstuderande

05.11.2019 - 15.12
Uppdaterad

Den fullständiga versionen av videokommunikationstjänsten Zoom är tillgänglig för alla vid universitetet från och med november 2019. Med hjälp av Zoom, som är enkel att använda, kan du skapa mötesrum och delta med bild och ljud i möten, seminarier och konferenser.

Zoom lämpar sig ypperligt även för växelverkan och uppgifter i samband med distansundervisning för du kan bland annat skapa enkäter och grupparbetsrum för deltagarna i programmet.

• Du kan delta i Zoom-möten med hjälp av ett särskilt program på din dator eller på din mobila enhet eller i webbläsaren Chrome. På de datorer som Helsingfors universitet förvaltar är Zoom-programmet färdigt installerat (För Mac-datorerna finns programmet tillgängligt senare under november).
  • I hemdatorer och mobila enheter kan du installera Zoom-klientprogrammet på adressen https://zoom.us/download
  • I webbläsaren Chrome fungerar Zoom via adressen www.helsinki.fi/zoom. Vi rekommenderar emellertid att du använder Zooms klientprogram.
  • Börja använda Zoom med Helpdesks instruktioner. Det utlovas också utbildningar i användningen av Zoom senare.

Följ oss på Twitter @IT_HelsinkiUni